kackeltorp.blogg.se

En Blogg om Vardagen, Livet & Djur

luftpistol

Publicerad 2013-08-20 23:35:22 i Allmänt,

I natt har jag haft besök av ett rovdjur igen.Nån som grävt sig under hönsgården, men som tur är så är  det hönsnät under. Funderar på att sova i växthuset med luftpistol och överumpla den jäkeln. På tal om växthuset så har det skördats kryddor idag,massor av tomater och gurkor som nu säljes. Allt växer så det knakar. Det enda som det varit dåligt med är ägg värpningen,men ikväll när vi skulle fånga en kyckling under ett av hönshusen hittade vi en del ägg som jag nu får kasta eftersom jag inte vet hur gamla dom är. Dom är luriga dom där pullorna. Imorgon ska alla brännässlor bort som är runt husen så jag kan hålla koll på var dom lägger äggen.Godnatt! eller..... det är fullmåne, så vi får väl se hur det blir med sömnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela