kackeltorp.blogg.se

En Blogg om Vardagen, Livet & Djur

På nytt start!

Publicerad 2016-09-08 09:27:00 i Allmänt,

 
Har legat lite lågt efter mycket tråkigheter med djuren.Strax före jul kom en mink/mård o bet ihjäl mina 10 hönor och 3 ankor. Det var riktigt tungt och jag funderade på att inte skaffa fler. Men just då behövde en jobbar kompis till mig bli av med 12 Dvärgkochin pga flytt till annan ort o vips hade dom flyttat in i mitt växthus. (Gissa att det var svårt att få dom att flytta ut därifrån till våren. Dom går fortfarande gärna in när dom kan. )Jag väntade till våren med att skaffa nya ägg som jag la i äggkläckaren.Det resulterade i att jag fick 14 kycklingar <3. Det visade sig vara 10 hönor och 4 tuppar. 1 tupp (Galne Jon ) fick flytta till Lysvik i somras där han har det bra med sina pullor. 1 blev tagen av höken och 2 har jag kvar.1 stor vit Lohman och en Mille Fleur i gul/guld/koppar,Det var lite info hur det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela