kackeltorp.blogg.se

En Blogg om Vardagen, Livet & Djur

kycklingar

Publicerad 2013-08-15 21:46:00 i Allmänt,

I väntan på kläckningen så blev det bara en kycling av 7 ägg.Har ej genom lyst dem än men gör det i morgon. Skakat lite på dom idag och det är ett ägg som jag hör att det skvalpar om,så det är inget. Men dom andra är nog kycklingar i fast dom dött.Mkt tråkigt men nu ska vi inte prova mer när det snart blir kallt! I övrigt måste jag berätta att mina tre ankor, Algot, Beda o Beata är ju födda i ett växthus, så när jag går in i mitt växthus så vill dom gärna följa med in. Men dom kan inte flyga och har korta ben så jag fick göra en liten ramp åt dom så dom kunde komma in. Glömde däremot att vända rampen så dom kunde komma ut,så dom kvackade febrilt när jag gått därifrån. Såå söta. Ingen risk att man glömmer dom för dom hör av sig.Ha,Ha.

Kommentarer

Postat av: AnneMarleene

Publicerad 2013-08-17 08:31:41

;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela