kackeltorp.blogg.se

En Blogg om Vardagen, Livet & Djur

Sköningar!

Publicerad 2013-09-01 00:16:12 i Allmänt,

Hönsens och ankornas stora lycka har nu varit fallfrukten från äppelträdet. På kvällarna har dom dragit sig dit för att smaska i sig av det goda och jag har tyckt det var helt ok. Men häromdagen varnade de på radio om att man inte skulle äta fallfrukten pga värmen som får den att jäsa..... Då förstod jag intresset..De älskar ju äppelvin.....Ha,Ha. I närheten av äppelträdet har vi en vattenslang med en dusch som går att få i olika strålar och där upptäckte vi ankornas förtjusning att testa de olika strålarna....asköna varelser. När jag kom hem från jobbet igår så satt min ena son med slangen o sprutade på ankorna medans hönsen o tuppen åt av äpplena.Jag klev ur bilen med 2 papperskassar med mat och alla kom springandes för att möta mig och se om jag hade nåt gott i påsarna. Och självklart hade jag det,förkokta majskolvar.Det roliga var att två stavgångare gick förbi precis då och sa: Åh vad trevligt! Vilket bemötande du får,det kunde jag aldrig tro att dom var så sällskapliga.Men det är dom verkligen mina underbara pippifåglar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela