kackeltorp.blogg.se

En Blogg om Vardagen, Livet & Djur

Utkast: Aug. 09, 2013

Publicerad 2013-08-09 17:03:00 i Allmänt,

Känner mig kreativ denna vecka. Skaffat en blogg och även lite fix i hemmet!
Förutom att jag har målat fönster och diverse så har jag snickrat ihop en alldeles egen mjölkpall! Inte den vackraste kanske men den är orginell och finns garanterat ingen annanstans!
Jag har letat efter en mjölkpall så länge men har inte hittan någon,så en morgon när jag vaknade halv sex så tänkte jag "Hur svårt kan det va att göra en egen?" Ett par timmar senare så var den klar!
Det ända negativa denna vecka var att en utav mina ruvande hönor togs av ett rovdjur, vet inte om det var en räv eller varg(?) Men som tur var har jag en ruvande höna till som tacksamt tog emot även dessa ägg och imorgon beräknas kläckningen. Fulla av förväntan är vi över dessa små. Det blir renrasiga sussex och faverolle som jag fick ifrån min hönsmamma i Degerfors! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela